torsdag 6 januari 2011

I natt

har vi fått sova.. mysteriet kring stora tjejen har fått en förklaring..

pratade med en god vän ang. fix idéen och hon sa att de "små" storabarnen är i en mycket känslig period i livet. Det är mycket som ska kommas underfull och upptäckas..
så igår vaknade hon runt 23 tiden som hon har gjort innan och hon "kunde inte sova" jag bad henne komma till mig där jag låg i vår säng men det ville hon inte hon bara grät och skakade.. =(

jag gick upp och kramade henne tog henne i min famn och tog med henne till vår säng. Pussade henne på pannan kramade henne hårt och sa lilla gumman vad är det som står på?

-jag är rädd för att dö!

äntligen säger tösabiten vad det är hon grubblat över.
Visst kan döden även för oss vuxna göra att vi blir sömnlösa och blir ledsna så vad det då sker i en liten 6årings kropp å hjärna kan man ju bara tänka...
Så i natt har jag och hon legat och å hållt om varandra hela natten och då har hon sovit så gott! (och vi). Och hon känns lättad på nått sätt när man pratar med henne så hoppas hoppas att om vi bara förklarar hennes känslor så ska nog denna "period" vara över.

små barn små bekymmer lite större barn andra bekymmer =/

Ut vilad?! jamen ikväll blir det Friskis å gympa med dansbands tema, ni som är i Nybban kom vetja det är gratis idag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar