onsdag 4 augusti 2010

70






Jag trivs oootroligt bra i vårt hus, det är som vi vill ha de Men det enda minuset och det Största minuset är Alsjöholmsvägen =(
Det är en 70 väg men skulle jag räkna de som kör 70 eller saktare på en dag skulle de lätt rymmas på en hand. Jag förstår de som har jobbat hela dagen å vill hem, det är samma sak med mig MEN jag jobbar i kalmar å den vägen FÅR man köra i 100. INTE på vår lilla väg! Jag fattar inte hur man vågar..det är massor av barnfamiljer som bor längs vägen och många som har djur. Tycker bara det är så tråkigt att det säkert måste hända något förren folk lättar på gasen.

Ex 1 är ute och går med barnvagn, hund och tre små tösar..tror ni folk saktar in?? nä då vi slickar barnvagnen i sådärra 70 knyck. SMART! men för f** lätta lite på er tunga gasfot!
Ex 2 när vi flyttade till huset Hade vi 3 katter, hur många av dem är i livet? Hur många va hygglo att stanna och tala om att de hade kört på katterna? nä det är ju bättre att hitta dem själva precis utanför grinden, livlösa.
Alvas största önskan är att ha en katt..nä skulle inte tro det, vi har kaniner i bur.

Så min lilla uppgift var idag att fixa till vår skylt (för det har vi men vad hjälper de!)

Vill ju att inget ska hända med mina barn/djur eller med någon annans heller för den delen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar