tisdag 20 juli 2010

Projekt tralldäck

Vi har en stor terass på baksidan av vårt hus som ger oss morgon/ dag sol. Men nu har vi märkt eftersom våra äldsta tösar fyller på sommaren å även jag så när vi har kalas så söker sig våra gäster sig till skuggan, vilket infinner sig längs vår bod.

När svärmor å far flyttade från sitt hus så fick vi en pall med marksten som va tänkt att vi skulle ha på framsidan men då fick karln i huset en snilleblixt i våras och la ut stenen framför boden i ett checkt mönster..och inget mer han skulle fundera till semestern/ föräldrarledigheten. Nu har halva den gått så då fick jag nog. Så när han va på cykelfest satte jag igång och började gräva. Halva orkade jag sen fick karln ta över när han kom hem och så har vi tillsammans gjort resten.

Han är bra min karl <3 , bara man själv sätter igång så kommer han oxå igång.

Men man tänker från början en ide som vår då att vi skulle använda våra stenar vi hade så kommer det ju inte bli så dyrt! Ha säkert!
Men fint kommer det att bli, kanske kommer en bild senare på vårt nybygge i TRÄ =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar