onsdag 15 februari 2012

Mot alla odds!

vilka kämpar..
http://svt.se/2.162174/sida

igår såg jag programmet med mina största tösar.
vilka tankar och frågor det blev..

jag tycker det är ett jätte bra program som visar att de kan minsan lika bra som vi. Att ta sig an stora utmaningar fast på sina sätt.

Jag tycker det är viktigt att prata med tösar om detta.
Vi har tre tösar, den minsta är inte riktigt med i matchen än men den stora är en väldigt känslig själ. Som tar åt sig och grunnar på minsta lilla.
Den mellersta är som mor sin, ja ja det blir nog bra..
så därför är det extra viktigt..alla är inte lika..

Ibland kan man läsa vissa saker och bara skaka på huvudet och tänka men va tusan.. och de har barn...mmmmm =/

Bara för man är fin och vacker på utsidan behöver det inte betyda att man är snäll och må fin fint.

Tyvärr så är samhället idag rent för Jä**ligt och jag är glad att jag inte behöver växa upp nu.

Förr gick man till skolan med gympakläderna nertryckta i nån ica kasse nu blir barnen mobbade om de inte har "rätt" gympapåse!

Så som sagt Eftersom vi har tre tösar så tycker jag det är extra viktigt att tala om att alla människor inte är stöpta i samma form. Alla har inte samma förutsättningar i livet.
Det ser jag som en självklarhet! Håller ni inte med?

4 kommentarer:

  1. Jo jag håller med dig till 100% tråkigt att det inte är en självklarhet bara.. Du är en fin människa du, på alla sätt! :)

    SvaraRadera
  2. Håller absolut med! Vi har tittat på alla avsnitten tillsammans med barnen, alltid många frågor och man får svara så gott det går. Men vi är alla olika! Kram på dig bäste Carro!! /Linda

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera