torsdag 1 september 2011

Gårdagen..

Började inte riktigt som jag tänkt mig:
vaknade till av att inte klockan ringt, kollade klockan 7.15 jippi..
väckte tösarna och försöka pilla i de lite frulle..
för att sen piffa till storatösen som skulle ta skolkort..iväg till taxin med henne.
Sen packa in resterande i bilen för mellantösen skulle på 5årskontroll på bvc.
Startar bilen..POFF.. det sa bara poff å så ett rökmoln.. Mellantösen och jag tittade på varandra och asgarvade...ringa M på BVC och meddela att vi kommer om 20 minuter.
Ut ur bilen och hämta hjälmar och upp på cykeln (tack för att det inte ösregnade men då hade jag ringt taxi!)
Lagom svettiga framme på Bvc gick syntestet kanon å det så var 5åringen 24 kilo lätt och 120 cm lång.
Ett glas vatten och sen var det bara att trampa iväg genom hela stan till Ljunghaga där dagis ligger. Men hör och häpna vi kom i tid 9.30 =)
Där vi lämnade lilltösen på sin sista inskolningsdag.. det blev lite tandagnissel men det hade gått över.
Sen cyklade jag å den tappra mellantösen (med de stora lårmusklerna pga av all cykling) till Mc d för lite fika.

Sen övergick dagen till mycket mycket bättre..
efter dagis hade vi lunch date med T och lilla H. Köttbullar bjöds det på å var barnen åt! Mycket gott betyg. Snälla T o T lånade ut sin bil så jag kunde köra och hämta storatösen i skolan så vi slapp cykla dit. Sen blev det lite fika å lek när stora N och hennes kompis kom från skolan.

När vi skulle bege oss (tack t för vi fick hänga hos er nästan hela dagen) så ringde J att han var på hemväg. Toppen då kunde han ju svänga förbi och hämta två tösar eftersom mamma och storatösen ville cykla hem.

Sen blidde det bogsering till St:sigfrid å snälla pappa D. För en koll av min gröna fina trasiga bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar