onsdag 13 juni 2012

Snacka om att ha otur

Vi visste att vi skulle efter 1 v i till ortopeden å röntga armen igen. Eftersom lilltösen har haft feber så har fadern varit hemma så vi höll tummarna för alla dagar utom tor 11-13 och fredag förmiddag.
Torsdag ska mellantösen m alla andra 6 åringa ha avslutningsluch å på fredag är det skolavslutning i kyrkan..

Så idag middag ringer en dam till pappa j och meddelar tiden.
Imorgon kl 11!! Men va tusan..

Jag ringer upp å förklarar snällt
Varför vi gärna skulle vilja byta tid.. Käringen: nä det går inte, det finns inga andra tider..men snälla vi kan ta vilken annan tid som helst men inte denna. Nej! 1 vecka ska det vara.. Lustigt sa jag, då borde hon varit där i tisdags ( är hon tvär så blir jag tvär!) då blev hon tyst ett tag.. Det är den tiden som hon ska vara här! Okej sa jag, då får ni väl se om vi dyker upp då!! fortsatt trevlig dag. Hej då!!

Åh... Jag förstår att det är ett tajt schema på sjukhuset å att det är bra med uppföljning men fasiken, å tänk om vi inte kunnat ta ledigt från våra jobb. Vad hade hänt då??

Jaja en ledsen tjej m hela armen i tugntgips blev ännu ledsnare när hon inte fick fira hejdå med sina kompisar och fröknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar