onsdag 16 maj 2012

Cirkus äventyret!

Jag har ju inte berättat för er om cirkus äventyret eller misären kanske man kan säga.
Jag vann ju två biljetter å som alla vet så har jag ju tre tösar.
 Lite svårt å välja bort två eller skicka dit de stora Själva. Så vi bestämde att jag skulle köpa en å åka med de stora tösarna. Sagt å gjort köpte biljett på hemsidan (lagom billigt :/) så tänkte jag skriva ut den.. Nä då.. Då ska man hämta den Senast 1h innan föreställningen börjar 19.00 kan bli lite svårt eftersom jag slutar vid 17 I Nybro!!!
Missade telefontiden till cirkusen så jag mailar och frågar om jag med bokningsnr. Bl.bla skulle kunna få hämta ut min Biljett nån minut senare.
Svar.. Nej det går inte och alla billiga biljetter är slut. (det skiter jag inte lite i för jag hade köpte en dyrare biljett)
Svar från mig.. Mycket dåligt. Men visst jag får väl köra som en galning m barn i bilen för att hinna hämta it min biljett!!! Tack!
 Ytterligare en sak.. Cirkusen skulle vara på vämöplanen?!?! Och den ligger!?!?!?
 Alla kanske inte kommer från stan där cirkusen är eller !?
 Jag mailade iallafall turist byrån och fick svar snabbt En karta och även de tyckte det va lustigt att den platsen ej gick att söka :/
Cirkusdag. Slapp köra som en biltjuv, fick sluta tidigare på jobbet :)
Så med karta å två förväntningsfulla Tösar styrde vi kosan mot k-krona. Lagom tills vi kom fram så stod regnet som spö i backen. Sprang till biljettkassan å hämtade i god tid ut min biljett.
Det var ju lite extra med cirkusen då Bamse och hans vänner skulle vara med. så i man skulle man få testa på olika cirkussaker i cirkusskola som det så fint hette.
Det skulle ingå i biljetten enligt direktören sa han när han gjorde reklam I radio.
Pyttsan!! 25 kr biljett. :)
Ridning blev det, 2 varv typ lika stort som vårt kök :/
 Sen kollade vi runt lite innan det var dags å ställa sig i kö för platserna. Kl var nu 18!
Fick bra platser :) så sen började väntan tills kl skulle bli 19.. Kl blev 19...19.15...19.30
Då kommer direktören och berättar att det är datorstrul..19.40 kör de igång iallafall då ljudet kommit igång :)
Ett par bra nr med djur och sen några  lite mindre bra. Då han ursäktade sig att vissa personer var sjuka. 20.30 pause!! Pause!!!
Jo då.. Då tog de ut en elefant som man fick sitta på för x antal kr och få ett kort. Å jag kan lova att nästan varenda förälder skulle ha upp sina kidz varken de ville eller inte =/
21.00 körs det igång igen.. Han ber igen om ursäkt för att tekniken funkar så dåligt då ljuset även lägger av..
21.30 frågar han om de ska fortsätta eller om de ska ha en extra föreställning för oss vid ett senare tillfälle..
Nä fortsätt skriker publiken.. förresten det där med att alla billiga biljetterna var slut måste varit en vit lögn då det knappt var halv fullt i tältet..
När det sen var dags för grand finalen... å alla va upptaggade även killen som skulle upp i ekorrehjulet och springa.. så avbryter direktörn med att säga..
Å det var allt vi hade på att bjuda på idag!!
Hahha snopet... jaja skit samma kl 21.55 sprang jag å två aptrötta tösar mot bilen.
 För regnet öste verkligen ner...
I 30 fick jag sen köra hemåt.. mellantösen däckade redan i rödeby å det tog inte lång tid förren stora sov oxå.
Lite efter 23 var vi hemma..

Summering... jag tyckte väldigt väldig synd om cirkusen ang. regnet som slog ut alla säkringar titt som tätt.. + att jag var glad att jag endast betalt för 1 biljett..

Jag hade mycket högre förväntningar tyvärr.. men tösarna var mycket nöjda å det var väl huvudsaken =)

nähä nu vet ni hur cirkusäventyret gick.. nu ska jag gå å sova då Ullaredsäventyret börjar väldigt väldigt tidigt imorgon...
Ha en härlig Kristi himmelsfärds dag  imån!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar